Markedsprofilanalyse

Ydelsen

Markedsprofilanalysen er et delvist intuitivt værktøj til klarlægning af egen markedsopfattelse samt fastlæggelse og prioritering af behovet for markeds førings og salgsindsats. På grundlag af et en checkliste / spørgeskema, der udfyldes af virksomheden udarbejder vi et markedskort, en målgruppe og segment karakteristik samt forslag til markedsparameter indsats.

 

Kompetencen 

Analysen er sammensat af flere anerkendte analyseredskaber og udarbejdes på grundlag af stor erfaring indenfor praktisk salg og markedsføring. Illustrationerne og tilbagemeldingen har endvidere den styrke, at de logisk leder frem til prioriteringer og afdækning af på hvilke områder en prioriteret indsats må forventes at give det bedste afkast.

 

Udbyttet

Det konkrete udbytte er at virksomheden får et beslutnings understøttende værktøj, der kan give et godt input til forberedelse og planlægning af salgs og markedsføringsaktiviteter. Samtidig indeholder analysen nogle stærke dialogværktøjer, der kan bidrage til udvikling og fastholdelse af fælles opfattelser i salgsteamet. Værktøjet vil således bidrage til at ramme mere præcist i salgs og markedsføringsarbejdet og dermed spare ressourcer i for af tid og penge.  

  • Kontakt
     

    Hans Peder Pedersen
    Cand. oecon. og indehaver

  • Hvad kan vi hjælpe med?
     

    • Professionel og menneskelig tilgang
      til ledelse
    • Den effektive bestyrelse
    • Strategi og struktur giver fundament
      for styring og succes
    • MARS - en kombineret analyse, netværks-
      og træningskoncept
    • Strategiprofilanalysen, personprofilanalysen
  • Et godt tilbud
     

    • Fremtidens forretningsmodeller for produktionsvirksomheder
    • Uvildig tjek af din bestyrelse
    • Strategiprofilanalyse til PLATO
      virksomheder